Kas mes: VDU filosofijos katedros bendruomenė.
Ko mes norime: savo skaityklos.
Kaip tai gausim: surinkę 10 000 LTL.
Kaip tai veikia: sukirtom lažybų su VDU rektoriumi prof. Zigmu Lydeka. Mes susirenkam 10 000 LTL knygoms – universitetas įsteigia Filosofijos skaityklą.
Kiek turim laiko: iki Naujųjų Metų.
Kas nutiks, jei mes pralaimėsim: visų pirma, to nebus.:) Tačiau jei dėl vienokių ar kitokių priežasčių nespėsime įgyvendinti savosios lažybų dalies, paaukotus pinigus, kad ir kiek jų bus, vis tiek išleisime mums labiausiai reikalingoms knygoms. Tik tiek, kad jos, kaip ir kitos, atguls slaptinguose mūsų universiteto fonduose. Vis dėlto geriau negu nieko.
Koks Tavo vaidmuo: mums reikia 100 žmonių, kurie paaukotų po 100 litų. Arba 200 žmonių, kurie paaukotų po 50 Lt. Arba 400 žmonių, kurie paaukotų po 25 Lt… Paprasta.
Kas Tau iš to: nei daug, nei mažai – galbūt (tik galbūt) Lietuvoje bus šiek tiek daugiau protingų ir laimingų žmonių. Ir dar maža smulkmena – visų paaukojusių vardus pakabinsime atidarytoje skaitykloje. Tiesiog iš dėkingumo.
Ką tiksliai daryti:
VšĮ „Visos mūzos“
Įmonės kodas: 300528627
Sąsk. Nr.: LT907300010093677447
Bankas: AB „Swedbank“
Banko kodas: 73000
SWIFT kodas: HABALT22
Mokėjimo paskirty pažymėk “Filosofijos skaityklai”. Taip pat jei dėl politinių, ideologinių ar asmeninių įsitikinimų norėtum likti anoniminiu mecenatu, paminėk tai pervedant. Tavo privatumas bus gerbiamas.
Kur gauti daugiau info: visą informaciją teikia VDU Filosofijos katedra arba gali klausti tiesiog čia komentaruose.


Pingback: Apie ką visa tai « 100×100.lt
#1 parašė kolega 2009/11/25 - 08:45
Cituoti
Super! Manau, kad pradedant pirmakursiais galėtų aukoti kad ir po 10 Lt ir paskui, atėjus bakalaurinio rašymo metui, nereikėtų sukti galvos, kur rasti literatūros.
Gal galima būtų ir knygas aukoti – dėstytojai paaukotų tas, kurių turi po dvi, studentai – tas, kurias nusipirko vieniems metams ir jau nebereikia.
Tiesa, o kas perkirto rankas lažybų metu? Rektoriui apsigalvojus arba pamiršus apie lažybas, tai gali būti gana svarbu:) Ir kas nutiks su pervestais pinigais, jei dėl kokių nors kataklizmų skaityklos nebus?
#2 parašė Justas 2009/11/25 - 12:34
Cituoti
viskas puiku, tik kodėl pradėti nuo pinigų? Niekas niekada nenori aukoti pinigų
kodėl nenorite rinkti knygų? ypatingai filosofijai – vertinga turėti kertinius veikalus. Ir baisiai daug knygų žmonės laiko namuose (kartu sudėjus).
#3 parašė Go 2009/11/25 - 13:15
Cituoti
Manau bent 50% potencialių aukotojų atbaidys tai, kad aukų “gavėjas” yra Viktoras Bachmetjevas. Atrodo nepatikimai, o ypač tiems, kurie šio asmens nepažįsta.
#4 parašė Donatas 2009/11/25 - 13:53
Cituoti
Tikrai pritariu Go. Mielai paaukočiau pinigų, tačiau tikrai niekad neaukosiu pinigų fiziniam asmeniui, apie kurį nieko nežinau. Ši svetainė (100×100.lt) taip pat užregistruota fizinio asmens, dėl ko viskas dar labiau įtartina.
Taip pat būtų įdomu sužinoti ar planuojama biblioteka bus skirta tik VDU Filosofijos katedros bendruomenei (kad ir ką tai reikštų), ar bus atvira visiems pageidaujantiems nepaisant ar jie priklauso tai “bendruomenei”.
#5 parašė Žygintas Beručka 2009/11/25 - 15:32
Cituoti
Na, įtarumas suprantamas, bet luktelėkite šiek tiek ir turėtume tai susieti su „oficialiais“ informacijos sklaidos kanalais, kas turėtų įtikinti abejojančius, kad tai tikras reikalas. Tiesiog taip jau yra, kad tai didele dalimi yra studentų iniciatyva, o jie, kaip žinia, nevisada gali kurti ir uždarinėti universitetų sąskaitas kaip panorėję. O to minėto fizinio asmens priklausymu tai pačiai VDU filosofijos katedrai galite įsitikinti atsivertę aukščiau pateiktą nuorodą.
O dėl bendruomenės, tai „filosofijos katedros bendruomenė“ yra filosofijos dėstytojai ir visų studijų pakopų studentai.
Dėl atvirumo visiems, jeigu tai ne VDU studentai, suabejočiau. Vis dėlto juk nesiekama sukurti įstaigos, kuri pajėgtų aptarnauti visą Kauną ar Lietuvą.(Žr. kitą komentarą.) Pirmiausiai tiesiog norima gerokai pagerinti esamą padėtį VDU filosofijos studentams, padėti studijuoti, susigaudyti turimose knygose, kurios dabar esti nežinia kiek skirtingų vietų ir už surinktas lėšas nupirkti naujų, o jeigu tai tuo pačiu kažkaip padės dar ir kažkam kitam, juo geriau. Na, kitaip sakant, tai veiksmas, siekiant gerinti studijų kokybę, dėl kurios jau n metų verkia visa Lietuva, bet mažai kas daroma. Na, čia mano studentiška vizija.#6 parašė Viktoras Bachmetjevas 2009/11/25 - 15:29
Cituoti
Kolega,
rankas perkirtome simboliškai elektroniniu paštu.
Tikiuosi, rektorius nesupyks, jei pacituosiu jo laišką:
Laba diena Viktorai,
priimu Jūsų iššūkį ir dalyvauju lažybose. Tik norėčiau, kad patikslintumėte savo skelbime tekstą: vietoj “filosofijos biblioteka” rašykite “filosofijos skaitykla”. Mat biblioteka tėra viena – VDU biblioteka.
Sėkmės rinkliavose ir dosnių rėmėjų.
Pagarbiai,
prof.habil.dr. Zigmas Lydeka
Rektorius
Vytauto Didžiojo universitetas
K. Donelaičio g. 58, LT-44248 Kaunas
Tel. +370 37 206753
Faks. +370 37 203858
Dėl aukojamų knygų: tai aišku, kad reikia. Aš jau apsižiūrėjau savo biblioteką – nežinau iš kur, bet turiu du Arendt leidimus lietuviškai, du Bacono ir dvi Bergsono kopijas – žinau, kad po vieną egzempliorių keliaus mūsų skaityklą.
#7 parašė Viktoras Bachmetjevas 2009/11/25 - 15:49
Cituoti
Go ir Donatai,
Suprantu jūsų baimes. Klausimas kitas – kaip daryti kitaip? VDU turi vieną centrinę sąskaitą, per kurią vaikšto visi universiteto pinigai – atlyginimai, projektinės lėšos, vyksta atsiskaitymai kreditoriams, etc. Mūsų kuklios pastangos juos mažai domina ir, atvirai kalbant, sukeltų jiems nepatogumų. Specialiai šiam reikalui atidaryti viešąją įstaigą? Keli mėnesiai darbo registruojant, mažiausiai 500 litų investicijų (bent penkios tikrai geros knygos).
Taigi grįžtu prie savo klausimo – kaip padaryti kitaip?
#8 parašė Donatas 2009/11/25 - 16:11
Cituoti
Viena galima išeitis manyčiau būtų rasti jau egzistuojančia organizaciją (susijusią su VDU arba tiesiog visuomeninę organizaciją), kuriai svarbūs jūsų tikslai ir kurie norėtų bendradarbiauti. Pvz. studentų atstovybė, Santaros-Šviesos klubas (berods per Studentų Santaros naujienlaiškį buvo platinama informacija apie galimybę aukoti), gal koks alumni klubas. Galų gale dirbant su organizacija gali žymiai prasiplėsti galimybės ir auditorija.
#9 parašė DragonFLY 2009/11/25 - 16:05
Cituoti
Na, jei tvarka per paskutinius 5 metus nepasikeitė, tai patekti į skaityklą ne VDU studentui neturėtų būti sunku. Tiesiog ateini su asmens dokumetu ir gauni laikiną skaitytojo pažymėjimą. Pati taip dariau ne kartą, problemų nekilo….
#10 parašė Žygintas Beručka 2009/11/25 - 16:34
Cituoti
Pasirodo, kad tikrai taip ir yra. Čia būtų atsakymas ir Donatui dėl prieinamumo ne VDU bendruomenės nariams. Cituoju iš http://biblioteka.vdu.lt/duk.htm:
#11 parašė Viktoras Bachmetjevas 2009/11/25 - 16:22
Cituoti
Donatai, sutinku. Bet bent jau mums tokios organizacijos kol kas rasti nepavyko. Galbūt tai, kad šis projektas išvydo dienos šviesą, padės kurią nors organizaciją patikėti mūsų tikslais.
#12 parašė Abejojantis 2009/11/25 - 16:44
Cituoti
o jei prie lažybų sąlygų sugrįžti:
–ar būtina yra lažybų sąlyga “100aukų po 100 Lt”? ar tiesiog reikia surinkti 10,000 Lt sumą iki Naujųjų metų (t.y. ar aukotojų gali būti nors ir 400 po 25 Lt)?
–ar gali susilažinusieji oficialiai patvirtinti, “užtikrinti”, jog nesėkmės atveju nebesieks atskiros skaityklos įkūrimo + pinigai bus panaudoti skaidriai, o už juos įsigytos (VISOS) knygos bus prieinamos visai VDU bendruomenei?
–ar ne paprasčiau apskritai būtų buvę susitarti su Biblioteka + sunešti savas turimas knygas jai ir skirti daugiau lentynų filosofijai, pavyzdžiui, V.Biržiškos skaitykloje?
įsivaizduokite, kas bus, jei visos katedros užsinorės turėti savo skaityklas… ar neperdidelė prabanga tokiam sąlyginai nedideliam universitetui kaip VDU?..
#13 parašė filosofija vdu 2009/11/26 - 01:17
Cituoti
Atsakymai:
– Tiesiog reikia surinkti sumą.
– Oficialiai tvirtinu ir užtikrinu.
– Atsakymas yra ir taip, ir ne. Gal ir būtų paprasčiau – mes nežinome. Tik žinome, kad nebūtų geriau. Kodėl? Todėl, kad būtų tas pats, kas yra dabar. O tai, kas yra dabar, mūsų netenkina. Čia trumpasis atsakymas.
- Bandau įsivaizduoti ir atsakau – jei visos katedros parodys tiek noro, kiek rodo filosofai, ir įdės tiek pastangų, kiek jų šiam tikslui įdeda filosofai, jos tų skaityklų nusipelnys. Tikrai nemanau, kad specializuotos skaityklos yra per didelė prabanga akademiniu požiūriu – tai greičiau būtinybė. Kita problema – patalpos, bet mes šiuo atžvilgiu neišrankūs. Ką duos, tas bus gerai.
Viktoras Bachmetjevas
#14 parašė q 2009/11/25 - 17:40
Cituoti
Čia ne tai, kad norėčiau sumenkinti gražią iniciatyvą, bet ar organizatoriai pagalvojo apie tai, kas bus, kai pas Viktorą Bachmetjevą po metų atbėgs mokesčių inspekcija ir pareikalaus susimokėti fizinių pajamų mokestį nuo gautų pajamų su visais delspinigiais.
Mūsų mokesčių įstatymai yra tragiškai barbariški. Nesvarbu, ką tu padarei, kur kiek ko išleidai, gavai pinigėlį į kišenę – klok mokestį. Kol ne vėlu, tikrai labai siūlau susirasti organizaciją, kuri turi teisę priimti neapmokestinamą labdarą ir gali pabūti “front’u” visai šitai operacijai.
Sėkmės!
#15 parašė T 2009/11/25 - 18:50
Cituoti
barbariški? ponaiti, neperlenkiate? pasidomėkite, kokie kitų valstybių “civilizuoti” mokesčių įstatymai prieš eilinį kartą atsiliepdami prieš savo valstybę.
o inciatyva graži. galbūt net ne tiek graži, kiek įdomi.
#16 parašė Žygintas Beručka 2009/11/25 - 20:23
Cituoti
Vertas dėmesio ir savalaikis pastebėjimas, nes iš tikrųjų greičiausiai taip ir nutiktų. Pernelyg daug vienu metu pervedimų Viktoras gautų, mokesčiams atrodytų kaip kažkokia vykdoma komercinė veikla. Tik dabar vėl klausimas, kaip tą sukalbamą organizaciją su paramos gavėjo statusu greitai rasti.
#17 parašė filosofija vdu 2009/11/26 - 01:25
Cituoti
Labai ačiū už patarimą – jau ir taip ieškojom viešosios įstaigos, po kurios sparnu galėtume prisiglausti, dabar tas pastangas sustiprinsim.
Viktoras Bachmetjevas
#18 parašė Aušra 2009/11/25 - 22:40
Cituoti
paskubėjau su klausimu, mat radau atsakymą, tik gaila ne tituliniame lape, nebūčiau taip eterio bergždžiai užteršus..
Pingback: (O)pozicionierius » Ir tu gali padėti VDU filosofams!
#19 parašė Darius Damalakas 2009/11/26 - 13:38
Cituoti
Go Go Go!!! Šauni idėja!
Pingback: 100×100.lt « …unt mus…
#20 parašė Mindaugas 2009/11/26 - 14:41
Cituoti
Būtinai paaukosiu, juk kilniam, prasmingam tikslui ne gaila. Aišku, dėkui Viktorui už idėją, nes tai tikrai kažkas nerealaus, net į galvą nebūtų atėjusi tokia mintis, nors kasdien susiduriam su šia problema, kai reikalingos filosofinės knygos besiblaškydamas ieškai tai katedroj, tai kokiame KTF bibliotekoje, ar PMDI Štromo bibliotekoje. Manau, kažkas nenormalaus. Tik palinkėčiau, kad įkurtoji skaitykla nepasibaigtų vien įkūrimu, o vyktų ir toliau su ja susiję įvairūs edukaciniai projektai. O čia jau kiekvieno prisidėjusio prie įkūrimo pareiga, manau. Tad filosofijos skaityklos įkūrimą vertinkime kaip didelio darbo mažytę pradžią. Pasakysiu postmodernistiškai: Show must go on:)) sėkmės visiems:)
#21 parašė Rima 2009/11/26 - 17:01
Cituoti
jau ir aš
sėkmės skaitantiems, mąstantiems ir kitiems mokslo guzams
#22 parašė diogenas 2009/12/01 - 12:18
Cituoti
negerbiami filosofijos studentai, jūs ką, vis dar viduramžiais gyvenat? Ar angliškai nemokat ? Bet kokią knygą, pradedant nuo moderniausių iškrypimų baigiant šumerų dantiraščių analizais galima pagooglinus atsisiųsti puikiame pdf formate nemokamai, chaliavai, už dyką kaip dar pasakyti kad daeitų. Ar jūs gal mažakompiuteraščiai ? Pažiekit bent čia: http://www.archive.org/details/sciencechristian00huxluoft
nebesimasturbuokit bačkoj, geriau googlėj… wuahahahahaaaaaa….
#23 parašė filosofija vdu 2009/12/01 - 12:59
Cituoti
Labas, Diogenai, smagu girdėti, kad dar gyvas. Svarbiausia, nesustok
#24 parašė Darius Damalakas 2009/12/02 - 21:27
Cituoti
Ką tik ir aš įsitraukiau į gerbėjus. Tikiuosi rytoj jau pasieks reikiamą sąskaitą:)
#25 parašė ieva 2009/12/05 - 17:22
Cituoti
Pageidavau, kad mano vardo neskelbtumėt, o štai vis tiek radau save mecenatų sąraše. Nedidelė bėda, bet vis tiek, jei nesunku, prašau ištrinti
Ačiū ir sėkmės toliau.
#26 parašė filosofija vdu 2009/12/05 - 17:39
Cituoti
Miela Ieva,
Labai atsiprašome už neapsižiūrėjimą. Dabar jau ištaisyta. Ir darkart dėkojame už paramą.
#27 parašė ex_vdu_studente 2009/12/15 - 10:49
Cituoti
sveikinu ir labai palaikau Jusu ideja. dziaugiuosi, kad dabartiniai studentai yra aktyvus. laikykites ir sekmes surenkant pinigelius! manau Jums pavyks. TURI pavykti